tisdag 2 februari 2010

Lillan är här!

Jag jobbar dag denna veckan vilket innebär följande:

Går upp vid 4.20 för att göra mig iordning, läsa tidningen och inte behöva stressa. Än så länge har jag haft sån tur att Rob på jobbet tagit bilen så att jag kunnat åka med honom och slippa gå i snön! Börjar jobbet 6.24 och sen är det ganska uppbokat hela dagarna till 15.

Åker direkt från jobbet och hämtar Moa på dagis. När vi kommer hem brukar vi leka lite innan det är dags att laga mat. Ännu lite lek innan det är läggdags. Brukar vara lagom trött själv vid det laget, men eftersom Robban och jag inte träffats på hela dagen så brukar jag försöka hålla mig vaken tills han kommer hem så att vi kan få lite tid tillsammans.

I vanliga fall kommer förstärkning i form av Lillan på onsdagen men denna veckan kom hon redan igår! Är så himla skönt att få lite hjälp! Jag känner mig ofta ganska otillräcklig som mamma när man jobbat hela dagen och är trött. Då är det guld värt när Lillan kommer med lite ny energi!

Så tack Lillan för att du hjälper oss så mycket när du är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar