fredag 12 februari 2010

En god gärning!

Ännu en vecka läggs till handlingarna. Går undan!

Har jobbat kväll denna veckan, fördelen med det är att man får vakna med Moa och ha en mysig stund innan dagis och jobb.

I onsdags var jag på blodcentralen och lämnade blod. Det är något som alla borde göra tycker jag. Det går fort, man gör en god gärning, får lite blodvärden kollade med jämna mellanrum och så får man en fika och en liten present.
Jag blev blodgivare för många år sedan när min granne Fredrik, som då var 10 år, fick leukemi. Man ville ju såklart hjälpa till på något vis och jag hade först Tobias-registret (ett register med benmärgsdonatorer) i åtanke. Men det gick inte registrera sig där av någon anledning och rådet jag fick var att istället bli blodgivare. Inte så svårt beslut!

www.geblod.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar