tisdag 14 april 2009

Slut på glidardagarna.....

Idag var sista dagen på Robbans påskledighet. Måste säga att det varit helt underbart att ha honom hemma! Vi ville hitta på något istället för att bara vara hemma, så vi tog en av våra så kallade "turer". Just idag betydde det en överaskningsvisit till mamma & syster i Fagerhult.

Det var nog tur att vi kom ska jag säga! Saken är den att min mamma är en riktigt nostalgisk hamster, hon sparar på ALLT, även sådant hon inte ens visste att hon hade! Min syster däremot är en riktig minimalist, hon hatar när det är rörigt och hon stressar ner genom att rensa och kasta saker. Så gissa om det krockar ibland, särskilt nu på våren när det ska vårstädas. Tack å lov så har Robban stått mitt i skottlinjen idag och predikat: Ge & ta, ni måste ge & ta lite! :)

Vi träffade även Moas kusiner Meja & Anton. De är så härliga! Meja som fyllde 3 i februari är inne i en väldigt rolig fas nu, hon pratar och dividerar om allt! Robban & hon satt i sandlådan och lekte sjörövare med knivar och svärd. Då berättade hon att hon snart ska få ett "prompresse-rum" (prinsess-rum) och då får man komma och titta på det och då får man tårta och kaffe....... mycket kaffe! Så det ser vi fram emot!

Har nog klubbat en ritning på altanbygget åxå, ska bara rita upp det på papper så att vi inte har tänkt olika mamma å jag.

Vi hann även träffa moster Eva lite snabbt. Alltid lika kul! Har allt som allt varit en riktigt trevlig dag. Somnar nog gott ikväll!

//Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar