lördag 18 december 2010

Förberedelser!

Helgen har än så länge gått i förberedelsernas tecken!

Igår åkte vi till Kalmar när Robban slutat jobba för att handla de sista julklapparna, hade egentligen bara Lillans kvar men det blev en eller ett par till Moa också..... Åkte förbi Vedby på hemvägen och fikade hos storebror, Hampus hade gjort jättegoda, mjölkfria chokladbollar! Lagom tills blygheten försvunnit hos barnen och de börjat leka bra ihop så var det dags att åka hem...... Typiskt!

Idag rullades det köttbullar på löpande band på förmiddagen (är man arbetsskadad om man skapar ett linesystem för smidigaste sättet att steka köttbullar, med buffert och allt???). 2 kilo färs rullades och stektes iallafall! Efter middagsvilan var det dags för potatisgratängen! Så nu har Moa något att äta vid jul också!

Vår julklapp till oss själva är en Tassimo så idag var jag inne och beställde en hel drös med olika kapslar, så vi har något att dricka när vi tillåtit oss att öppna den!

Mellan varven har de sista klapparna slagits in, nu är det bara 2 kvar!

Sitter nu i soffan med en kopp java och har tänt lite Partylite-ljus! Så nu är det lördags-mys, eller ska jag slå in de 2 sista så jag är klar sen?!


2 kommentarer:

  1. Glöm inte att ni ska ge er själva ett nytt köksbord i julklapp oxå!;)

    SvaraRadera
  2. Nädå, det glömmer jag inte! Men vi tar nog det i mellandagarna. Hör av mig när det är dags så kommer vi nog och lämnar det gamla på vägen till IKEA.

    SvaraRadera