söndag 4 december 2011

Inför jul!

Nu är Moa mycket piggare det är bara lite hosta kvar som vi hoppas ska bli bättre av några dagar till med Molipect.

Nu till de hektiska veckorna innan jul.....

Denna veckan blir ganska lugn, ska jobba dag vilket innebär långa dagar. De börjar redan vid kvart över 4 och sen har jag alltid så svårt att komma i säng..... Sen blir det jobb på lördagen också!

Nästa vecka jobbar jag bara 2 eller kanske 1.5 dagar. Ska på kurs onsdag-fredag vilket ställer till det en del med rutinerna här hemma.... Moa är ju van vid att sova länge på morgonen och vara vaken lite längre på kvällarna. Men eftersom jag inte kommer vara hemma så var alternativen antingen att Moa fick gå upp jättetidigt så att Robban skulle hinna lämna henne innan han börjar vid 6.24 eller att försöka hitta någon som vill bo här i 3 dagar och ta hand om lämningen av Moa vid kl.11 istället. Frågade Lillan om hon skulle kunna tänka sig det och tack och lov så ville hon det! Skönt! Då slipper vi röra om för mycket i rutinerna!

Och om inget oväntat händer, som förra året när jag blev sjuk, så ska jag vara ledig v.51!

Såklart så ska även en massa julbestyr klämmas in under dessa veckor. Julklappar ska slås in, säsongsavlutning på simskolan, rullning av köttbullar, tillagande av Janssons, bakande av bröd och kakor/godis, skriva och posta julkort, klipp och färg av hår... Och mitt i allt så ska vi även skaffa den största och bästa julklappen till oss själva någonsin! Länk
För snälla barn får stoooooora paket av tomten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar